رفتن به محتوای اصلی
تعمیر پرینترهای اپسون L850

تعمیر پرینترهای اپسون l850

تعمیر پرینترهای اپسون l850

دستگاه «L850» ساخت شرکت محبوب «EPSON» ایده‌آل برای چاپ عکس، یکی از اولین محصولات این شرکت است که به سیستم تانکر و یا مخزن جوهر مجهز شده است و در هزینه‌های مواد مصرفی صرفه‌جویی چشمگیری را به ارمغان می‌آورد. دیگر نیازی نیست تا با هر بار تمام شدن جوهر پرینتر هزینه‌های سنگینی را برای خرید کارتریج جوهرافشان متحمل شوید. در عوض با خرید جوهر به‌صورت بسته‌بندی بر اساس نیاز خود جوهر را بدون داشتن هیچ دانش تخصصی به مخزن اضافه کنید و از ظرفیت بالای مخزن جوهر در چاپ عکس لذت ببرید. درواقع اگرچه پرینترهای دارای مخزن در ابتدای کار و هنگام خرید هزینه‌ی بالاتری را نسبت به مدل‌های کارتریج‌دار دارند اما در عوض پس از خرید به‌واسطه‌ی سیستم مخزن خرید جوهر مصرفی بسیار مقرون‌به صرفه‌تر خواهد بود و می‌توان گفت این سیستم برای کاربرانی مناسب است که حجم چاپ بالاتری دارند درواقع هزینه‌ی اولیه به نحوی سرمایه‌گذاری آنان برای ادامه‌ی روند استفاده از دستگاه است. برخلاف دیگر مدل‌های که دارای ۴ رنگ اصلی برای چاپ هستند تعمیر پرینتر «L850» از ۶ رنگ اصلی مشکی، آبی، قرمز، زرد، آبی روشن و قرمز روشن استفاده می‌کند و دقت و کیفیت بیشتری در تولید رنگ در عکس‌های چاپ‌شده خلق می‌کند. L850 از تکنولوژی هد چاپ «Micro Piezo» نوع‌آوری شرکت اپسون استفاده می‌کند و درنتیجه‌ی آن، دوام، کیفیت و کارایی بی‌رقیبی را در بردارد. با استفاده از L850 عکس‌هایی بارنگ‌هایی زنده و ماندگار در اندازه‌ی A4 بدون حاشیه چاپ کنید. قابلیت چاپ بی‌حاشیه در پرینترهای مخصوص عکس اهمیت فراوانی دارد.

 

تعمیرات پرینتر اپسون l850

 

تعمیر پرینتر اپسون l850از سری پرینتر های جوهر افشان حرفه ای اپسون میباشد.

 

که به طور اختصاصی به منظور استفاده برای چاپ تصاویردر سایزA4، پروژه های گرافیکی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

عکس‌ها چاپ شده با پرینتر اپسون l850دارای کیفیت چاپdpi1440*5760 میباشد.

 

این مدل قدیمی تراز مدلp50میباشدتمامی ویژگی‌های مثبت و خوب این پرینتر را در خود جای داده است .پرینتر اپسون l850

به منظور استفاده در خانه طراحی شده و قابلیت چاپ بر روی cd و DVD ، قابلیت چاپ pvcچاپ با سرعت بالا و وجود ۶ کارتریج مجزای رنگ وقابلیت استفاده با کاتریج قابل شارژ و تانک جوهر مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است .

 

در این چاپگر را به انتخابی مناسب برای افرادی که نیازمند به پرینتری خانگی برای چاپ عکس‌های خود در سطحی بالاتر هستند.

 

دارای قابلیت چاپ بدون حاشیه (Borderless)، دارای ۹۰ نازل برای هر رنگ

 

دارای قابلیت پردازش مناسب عکس های پرتره، دارای قابلیت بر طرف نمودن قرمزی چشم در هنگام چاپ وهزینه بسیار پایین قطعات و مواد مصرفی ارزان بودن قطعات میکانیکی از مزیت این پرینتر میباشد.

 

هزینه بسیار پایین تعمیرات پرینتر اپسون l850می باشد باعث شده که سال طولانی مورد استقبال قرار بگیرد.

تعمیر پرینترهای اپسون l850

تعمیر پرینترهای اپسون l850

کاتریج قابل شارژl850

تعمیر پرینترهای اپسون

طریقه استفاده از کاتریج قابل شارژپرینتراپسونl850

در کاتریج قابل شارژ اپسونl850 دارای ۲ عدد سوراخ می باشد یکی از این سوراخ ها که همیشه با رنگ خود کاتریج مشخص میشود برای جوهر ریختن و سوراخ دیگر برای هوا کشیدن می باشد که در اکثر کاتریج های قابل شارژ اپسون دارای درپوش سفید میباشد.

باید توجه کرد که در موقع استفاده از ان درپوش سفید باید برداشته شود ودر صورت روشن بودن چراغ قطره پرینتر اپسون l850 فقط در اوردن کاتریج ودوباره جا زدن کاتریج باعث خاموش شدن چراغ قطره میشود.

در صورت ریختن جوهر بر روی کاغذ باید به این نکته اشاره کرد که جوهر بیش از اندازه در داخل کاتریج پر شده است و به این نکته باید توجه کرد که موقع جوهر ریختن باید ۸۰درصد پر شود.

مخزن پرینتر اپسون l850

تعمیر پرینتر اپسون l850

طریقه استفاده از تانک جوهر در پرینتراپسونl850

در مخزن پرینتر های اپسون l850 دارای ۲ قسمت میباشد.

یک درپوش کوچک ویک درپوش بزرگ که موقع جوهر ریختن باید از درپوش بزرگ استفاده کرد.

نقش درپوش کوچک برای هوا کشیدن میباشد.

باید توجه داشت که درموقع نصب وچاپ درپوش کوچک باید باز باشد.

 

اکثر موارد که در زمان چاپ قطره جوهر بر روی پرینت می افتد باید به این نکته توجه داشت که جداره پشتی مخزن که همان درپوش کوچک میباشد بیش تر از ۳ سانت جوهر نداشته باشد.

صورتی که جداره کوچک مخزن بیش تر از ۳ سانت جوهر داشت .

تنها کاری که نیاز به انجام هست درپوش های کوچک و بزرگ مخزن بسته شود وبعد از بسته شدن مخزن جوهر را به سمت در پوش بزرگ کج کنید جوهر از قسمت کوچک به طرف بزرگ تر هدایت شود.

بعد از خالی شدن مخزن دوباره به حالت قبل برگردانید و درپوش کوچک مخزن را باز کنید .

وبه این نکته توجه کنید که مخزن جوهر اپسونl850 باید همیشه روی یک میز و هم سطح دستگاه باشد نه بالاتر ونه پایین تر

زمان روشن شدن چراغ قطره اپسونl850 تنها با فشار دادن چراغ قطره قسمت کاتریج دستگاه به سمت وسط پرینتر حرکت میکند وبا فلشی که در وسط پرینتر اپسون l850 قرار دارد نشان میدهد.

 

باید انقدر دکمه چراغ قطره را پشت سر هم فشار دهید که به ترتیب بعد از نشان دادن رنگ ها باید برگردد قسمت سمت راست دستگاه همان جایی که باید کاترج عوض شود .

 

چون چیپ کاتریج تعمیر پرینتر اپسون l850 اتو ریست میباشد دیگر نیازی به تعویض ندارد.

 

شماره چیپ مخزن جوهر اپسون l850,821nr

 

میباشد که با مدل های پرینتر اپسون r270.r290.r295.1410.r390 یکی میباشد.

 

تنها با فشار دادن میکرو دکمه ای که روی کاتریج مخزن وجود دارد وبه مدت ۳ ثانیه باید فشار دهید و بعد از ان میکرو دکمه را ول کنید.

 

مواردی که در سرویس و نگهداری دستگاه های جوهرافشان epson:

 

دستگاههای جوهر افشان epson l850 به واسطه استفاده از جوهر در فناوری چاپشان دارای کیفیت بسیار زیادی می باشند،لذا از سوی دیگر جوهر استفاده شده در این دستگا ها پس از مدتی استفاده نکردن خشک شده و باعث گرفتگی هد دستگاه می شود( هد دستگاه های جوهرافشان دارای نازل می باشند برای چاپ کردن )و

 

فرایند چاپ کردن را با مشکل روبرو میکنند.

 

مواردی که برای سرویس و نگهداری دستگاه epson l850 باید رعلیت شود :

۱- به صورت مداوم باید از دستگاه epson l850 استفاده شود و حداقل هر سه روز یکبار باید از آن پرینت گرفته شود.

۲-استفاده از جوهرهای مرغوب و اورجینال.

۳- اگر از جوهرهای لیتری استفاده می کنید پس از باز کردن درب جوهر و گذاشتن حداکثر ۶ ماه از عمر جوهر،جوهرها دیگر قابل استفاده نمی باشند و باید آنها را دور ریخت.

۴- یونیت پارک یا همان محلی که هد دستگاه epson l850 در زمان خاموش بودن در آنجا قرار می گیرد باید همیشه تمیز باشد.

در این نمونه به صورت شرکتی بر روی پرینترها تانک جوهر فراهم شده است و با توجه به دستورالعملی که بر روی پرینتر قرار دارد این تانک ها شارژ شده و مورد استفاده قرار میگیرد.

۶- سری های دیگر پرینترهای epson مشلبه (p50 – l850 – r290 – ۱۴۱۰) و غیره که برای استفاده از آنها باید از کارتریج استفاده شود که مراتب هزینه چاپ را بالا می برد زیرا خرید و تهیه کارتریج ها بسیار گران می باشد لذا برای اینکه هزینه چاپ در این دستگاهها مقرون بصرفه باشد معمولا این دستگاه ها  را به صورت دستی تانک دار نموده که تا ۹۵ درصد در هزینه چاپ دستگاه صرفه جویی می شود در این مرکز (ایران تعمیر)  تانک دار کردن تمامی مدل های چاپگر epson انجام می شود و نحوه چگونه استفاده کردن و سرویس و نگهداری از این پرینتر نیز آموزش داده خواهد شد.

۷- مخزن ضایعات این دستگاه ها epson l850 با ظرفیتی معمولا بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار برگ می باشد و بعد از هربار که تعداد پرینت های این پرینتر به این مقدار برسد باید تعمیض شود و اگر مخزن ضایعات روی پرینتر نصب شود دیگر نیازی به تعویض مخزن ضایعات دستگاه نمی باشد.

۸- دستگاه epson l850 در جایی استفاده شود که از نظر دمایی متعادل باشد و دور از دسترس اطفال قرار گیردو در معرض آفتاب و آب نیز قرار نگیرد

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
تماس با ما