رفتن به محتوای اصلی
تعمیر پرینترهای اپسون L1300

تعمیر پرینترهای اپسون l1300

 

تعمیر پرینترهای اپسون l1300

 

تعمیر پرینتر اپسون l1300

 

 

پرینترهای جوهرافشان یکی ازموارد لازم در ادارات و کاربردهای خانگی هستند و استفاده‌های گوناگونی از آنها می‌شود. پرینتر «L1300» از شرکت «اپسون» (Epson) با تانکر ۴ رنگ در ابعاد ۷۰۵ × ۷۹۸ × ۲۱۵ میلی‌متر و وزن ۱۲٫۲ کیلوگرم عرضه می‌شود. چاپ به صورت جوهرافشان و رنگی در وضوح ۵۷۰۶ × ۵۷۶۰ dpi با استفاده از ۳۶۰ نازل مشکی و ۵۹ نازل رنگی انجام می‌شود. سرعت چاپ ۱۵ برگ در دقیقه به صورت سیاه و سفید و ۵٫۵ برگ در دقیقه به صورت رنگی است. همچنین می‌توانید ۳۰ برگ در دقیقه سیاه و سفید و ۱۷ برگ در دقیقه به صورت رنگی بر روی کاغذ معمولی چاپ کنید. کاغذهایی با اندازه‌های A3+، A3، A4، A5، A6، B4، B5، C6 (Envelope)، DL (Envelope)، No 10 (Envelope)، ۱۰ × ۱۵، ۱۳ × ۱۸، ۱۳ × ۲۰، Legal و همچنین اندازه‌ی تعیین شده‌ی کاربر، پشتیبانی می‌شوند. چاپ دورو به صورت دستی انجام می‌شود. ظرفیت سینی کاغذ ۱۰۰ برگ کاغذ استاندارد و ۲۰ برگ Photo Paper است. ظرفیت سینی خروجی ۴۰ برگ است. چاپگر از طریق درگاه USB به یارانه وصل شده با برق شهری تغذیه می‌شود. برق مصرفی دستگاه در حالت چاپ برابر با ۲۰ وات و در حالت Sleep Mode برابر با ۷ وات است. این چاپگر به مخزن جوهر مجهز بوده و می‌توانید با استفاده از جوهرهای C13T66414A، C13T66424A، C13T66434A، C13T66444A تانکر جوهر را پر کنید.

تعمیرات پرینتر اپسون l1300

تعمیر پرینتر اپسون l1300از سری پرینتر های جوهر افشان حرفه ای اپسون میباشد.

که به طور اختصاصی به منظور استفاده برای چاپ تصاویردر سایزA4، پروژه های گرافیکی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

تعمیر پرینترهای اپسون l1300

تعمیر پرینترهای اپسون l1300

 

عکس‌ها چاپ شده با پرینتر اپسون l1300دارای کیفیت چاپdpi1440*5760 میباشد.

این مدل قدیمی تراز مدلp50میباشدتمامی ویژگی‌های مثبت و خوب این پرینتر را در خود جای داده است .پرینتر اپسون l1300

به منظور استفاده در خانه طراحی شده و قابلیت چاپ بر روی cd و DVD ، قابلیت چاپ pvcچاپ با سرعت بالا و وجود ۶ کارتریج مجزای رنگ وقابلیت استفاده با کاتریج قابل شارژ و تانک جوهر مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است .

در این چاپگر را به انتخابی مناسب برای افرادی که نیازمند به پرینتری خانگی برای چاپ عکس‌های خود در سطحی بالاتر هستند.

دارای قابلیت چاپ بدون حاشیه (Borderless)، دارای ۹۰ نازل برای هر رنگ

دارای قابلیت پردازش مناسب عکس های پرتره، دارای قابلیت بر طرف نمودن قرمزی چشم در هنگام چاپ وهزینه بسیار پایین قطعات و مواد مصرفی ارزان بودن قطعات میکانیکی از مزیت این پرینتر میباشد.

تعمیر پرینترهای اپسون l1300

اپسون l1300

 

هینه بسیار پایین تعمیرات پرینتر اپسون l1300می باشد باعث شده که سال طولانی مورد استقبال قرار بگیرد.

 

کاتریج قابل شارژl1300

تعمیر پرینترهای اپسون l1300

تعمیر پرینترهای اپسون l1300

طریقه استفاده از کاتریج قابل شارژپرینتراپسونl1300

در کاتریج قابل شارژ اپسونl1300 دارای ۲ عدد سوراخ می باشد یکی از این سوراخ ها که همیشه با رنگ خود کاتریج مشخص میشود برای جوهر ریختن و سوراخ دیگر برای هوا کشیدن می باشد که در اکثر کاتریج های قابل شارژ اپسون دارای درپوش سفید میباشد.

 

باید توجه کرد که در موقع استفاده از ان درپوش سفید باید برداشته شود ودر صورت روشن بودن چراغ قطره پرینتر اپسون l1300 فقط در اوردن کاتریج ودوباره جا زدن کاتریج باعث خاموش شدن چراغ قطره میشود.

 

در صورت ریختن جوهر بر روی کاغذ باید به این نکته اشاره کرد که جوهر بیش از اندازه در داخل کاتریج پر شده است و به این نکته باید توجه کرد که موقع جوهر ریختن باید ۸۰درصد پر شود.

 

مخزن پرینتر اپسون l1300

 

تعمیر پرینتر اپسون l1300

 

طریقه استفاده از تانک جوهر در پرینتراپسونl1300

 

در مخزن پرینتر های اپسون l1300 دارای ۲ قسمت میباشد.

 

یک درپوش کوچک ویک درپوش بزرگ که موقع جوهر ریختن باید از درپوش بزرگ استفاده کرد.

 

نقش درپوش کوچک برای هوا کشیدن میباشد.

 

باید توجه داشت که درموقع نصب وچاپ درپوش کوچک باید باز باشد.

 

اکثر موارد که در زمان چاپ قطره جوهر بر روی پرینت می افتد باید به این نکته توجه داشت که جداره پشتی مخزن که همان درپوش کوچک میباشد بیش تر از ۳ سانت جوهر نداشته باشد.

 

صورتی که جداره کوچک مخزن بیش تر از ۳ سانت جوهر داشت .

 

تنها کاری که نیاز به انجام هست درپوش های کوچک و بزرگ مخزن بسته شود وبعد از بسته شدن مخزن جوهر را به سمت در پوش بزرگ کج کنید جوهر از قسمت کوچک به طرف بزرگ تر هدایت شود.

 

بعد از خالی شدن مخزن دوباره به حالت قبل برگردانید و درپوش کوچک مخزن را باز کنید .

 

وبه این نکته توجه کنید که مخزن جوهر اپسونl1300 باید همیشه روی یک میز و هم سطح دستگاه باشد نه بالاتر ونه پایین تر

 

زمان روشن شدن چراغ قطره اپسونl1300 تنها با فشار دادن چراغ قطره قسمت کاتریج دستگاه به سمت وسط پرینتر حرکت میکند وبا فلشی که در وسط پرینتر اپسون l1300 قرار دارد نشان میدهد.

 

باید انقدر دکمه چراغ قطره را پشت سر هم فشار دهید که به ترتیب بعد از نشان دادن رنگ ها باید برگردد قسمت سمت راست دستگاه همان جایی که باید کاترج عوض شود .

 

چون چیپ کاتریج تعمیر پرینتر اپسون l1300 اتو ریست میباشد دیگر نیازی به تعویض ندارد.

تعمیر پرینترهای اپسون l1300

تعمیر پرینترهای اپسون l1300

تنها با فشار دادن میکرو دکمه ای که روی کاتریج مخزن وجود دارد وبه مدت ۳ ثانیه باید فشار دهید و بعد از ان میکرو دکمه را ول کنید.

مواردی که در سرویس و نگهداری دستگاه های جوهرافشان epson:

دستگاههای جوهر افشان epson l1300 به واسطه استفاده از جوهر در فناوری چاپشان دارای کیفیت بسیار زیادی می باشند،لذا از سوی دیگر جوهر استفاده شده در این دستگا ها پس از مدتی استفاده نکردن خشک شده و باعث گرفتگی هد دستگاه می شود( هد دستگاه های جوهرافشان دارای نازل می باشند برای چاپ کردن )و

فرایند چاپ کردن را با مشکل روبرو میکنند.

مواردی که برای سرویس و نگهداری دستگاه epson l1300 باید رعلیت شود :

 

۱- به صورت مداوم باید از دستگاه epson l1300 استفاده شود و حداقل هر سه روز یکبار باید از آن پرینت گرفته شود.

۲-استفاده از جوهرهای مرغوب و اورجینال.

۳- اگر از جوهرهای لیتری استفاده می کنید پس از باز کردن درب جوهر و گذاشتن حداکثر ۶ ماه از عمر جوهر،جوهرها دیگر قابل استفاده نمی باشند و باید آنها را دور ریخت.

۴- یونیت پارک یا همان محلی که هد دستگاه epson l1300 در زمان خاموش بودن در آنجا قرار می گیرد باید همیشه تمیز باشد.

در این نمونه به صورت شرکتی بر روی پرینترها تانک جوهر فراهم شده است و با توجه به دستورالعملی که بر روی پرینتر قرار دارد این تانک ها شارژ شده و مورد استفاده قرار میگیرد.

 

۶- سری های دیگر پرینترهای epson مشلبه (p50 – l1300 – r290 – ۱۴۱۰) و غیره که برای استفاده از آنها باید از کارتریج استفاده شود که مراتب هزینه چاپ را بالا می برد زیرا خرید و تهیه کارتریج ها بسیار گران می باشد لذا برای اینکه هزینه چاپ در این دستگاهها مقرون بصرفه باشد معمولا این دستگاه ها  را به صورت دستی تانک دار نموده که تا ۹۵ درصد در هزینه چاپ دستگاه صرفه جویی می شود در این مرکز (ایران تعمیر)  تانک دار کردن تمامی مدل های چاپگر epson انجام می شود و نحوه چگونه استفاده کردن و سرویس و نگهداری از این پرینتر نیز آموزش داده خواهد شد.

۷- مخزن ضایعات این دستگاه ها epson l1300 با ظرفیتی معمولا بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار برگ می باشد و بعد از هربار که تعداد پرینت های این پرینتر به این مقدار برسد باید تعمیض شود و اگر مخزن ضایعات روی پرینتر نصب شود دیگر نیازی به تعویض مخزن ضایعات دستگاه نمی باشد.

۸- دستگاه epson l1300 در جایی استفاده شود که از نظر دمایی متعادل باشد و دور از دسترس اطفال قرار گیردو در معرض آفتاب و آب نیز قرار نگیرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
تماس با ما