رفتن به محتوای اصلی
پرینتر های جوهر افشان

پرینتر های جوهر افشان

پرینتر های جوهر افشان

مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان نسبت به پرینترهای نسل جدید پرینترهای لیزری:ابتدا به مزایای این پرینترها اشاره می کنیم که عبارت هستند از: قیمت مناسبتر مخصوصا برای کاربران خانگی و کیفیت عالی و حجم و وزن مناسب. ازمعایب پرینترهای جوهرافشان می توان به گران بودن مواد مصرفی و هزینه بالای چاپ هر پرینت نسبت به پرینترهای لیزری اشاره کرد و از دیگر معایب آن حجم پایین ورودی کاغذ(کاست) و خشک شدن جوهر و مهمتر از آن هد است که درصورت استفاده نکردن مداوم این ایرادها ایجاد می شود و ایراد دیگر از معایب پرینترهای جوهرافشان نسبت به پرینترهای لیزری کیفیت پایین در پرینت متن می باشد.

Google Cloud Print

چاپگر یا همان پرینتر یکی از تجهیزات جانبی کامپیوترها به حساب می آید و از انواع مختلفی مانند پرینترهای لیزری تک رنگ ولیزری رنگی، جوهر افشان، سوزنی وحرارتی دارد که  با کمپانی های بزرگی مانندXerox ,hp, canon, brother, Samsung, Panasonic, sharp, Epson, Toshiba, Ricoh, ساخته می شوند و هریک از آنها با کاربرد و اهداف بخصوصی تولید شده اند بطور مثال در برخی پرینترهای خاص برای پرینت و چاپ بر روی اجسامی جز کاغذ ساخته شده اند(مانند لیوان و پاچه) کاربران پرینترها را می توان در کل به دسته های مختلف تقسیم نمود: خانگی با کاربرد کم و بصورت استفاده موردی،گروه دفاتر و شرکتهای کوچک که این گروه نیازمند کیفیت مناسب هستند که اکثرا به دنبال پرینترهای لیزری با حجم کاری متوسط می گردند و گروه بعدی شرکتهای بزرگ و ارگانهای دولتی می باشند که جزو پرمصرف ترین کاربران محسوب می شوند.

دراینجا به در مورد نوع پرینتر لیزری و پرینتر جوهرافشان توضیحاتی کامل را ارائه می کنیم:

پرینترهای لیزری درکل عمر مفیدتر نسبت به پرینترهای جوهرافشان دارند.این صحت قضیه زمانی اثبات می شود که در پرینترهای لیزری از تونر استفاده می شود که در جوهرافشانها از رنگ وهمانطور که می دانید رنگ به مرور زمان و استفاده نکردن خشک می شود و این امر باعث می شود تا هد دستگاه جوهرافشان معیوب شود که هد یکی از مهمترین قسمتهای پرینتر جوهرافشان است و در اکثر این نوع پرینترها در زمان خشک شدن هد به هیچ عنوان ارزش تعویض کردن ندارد اما به هرحال برای کاربرانیکه نیاز به پرینت کم اما پیوسطه دارند با هزینه اولیه پایین توصیه می شود و اما اگر پرینت رنگی نمی خواهید صد درصد توصیه ما به شما برای خرید کردن پرینتر لیزری می باشد چراکه  بصرفه و با کیفیت چاپ بالاتر همراه است.

کاربرانی که نیاز به فکس، کپی و یا اسکن دارند می توانند از پرینترهای چندکاره استفاده کنند.در گذشته این سوال می شد که آیا دستگاه پرینتری که چند کاربرد همزمان دارد آیا زودتر خراب می شود دیگر صحت چندانی ندارد مخصوصا در دستگاه پرکار و قوی صنعتی که دارای منبع تغذیه قوی و ساختار مکانیکی و الکتریکی قوی می باشند.

مسئله دیگری که برای کاربران دارای اهمیت بالایی می باشد نحوه اتصال به پرینتر است. اتصال پرینتر به کامپیوتر یک امر لازم و قطعی تلقی می شود و توسط تولیدکنندگان همیشه برای رقابت با دیگر کمپانی های تولید پرینتر این بوده که بتوانند به اتصالات پرینتر اضافه  کنند و در سالیان نزدیک پرینترهایی به بازار ارائه کرده اند که امکان اتصال چند کامپیوتر به یک پرینتر را با استفاده از پورت شبکه فراهم کرده اند.از دیگر امکانات جدید می توان به امکان اتصال موبایل و تبلت به پرینتر اشاره کرد و می توان با داشتن وای فای داشتن کابل و اتصال از طریق کابل یواس بی را حذف نمود.

طریقه اتصال موبایل به پرینتر و چاپ متن یا عکس مورد نظر: با استفاده از نرم افزارهایی مانند print hand mobile print premium کاربران موبایل اندروید بوسیله وای فای یا بلوتوث و بدون داشتن کابل می توانند فایل های عکس، Office، Email، SMS و غیره را به راحتی با دارا بودن تنها یک تبلت یا موبایل پرینت بگیرند.

Google Cloud Print همان وسیله ای است که Google برای پرینت گرفتن از دستگاه های مختلف مانند موبایل و تبلت با سیستم عامل اندروید یا آی او اس و کرم بوک در اختیار کاربران قرار داده است. ابتدا با فعال سازی Google Cloud Print یا با اتصال پرینتر به کامپیوتر و فعالسازی این سیستم در گوگل کروم می توان تنظیمات پرینتر را در اختیار Google Cloud Print قرار داد سپس پرینتر به حساب کاربری شما در گوگل وصل می شود و با انتخاب فایلی از حافظه داخلی و زدن دکمه share فایل مورد نظرتان را در  Cloud Printبه اشتراک می گذارید و به همین سادگی می توانید صفحات مورد نظرتان را پرینت بگیرید.

از دیگر امکانات در برخی از پرینترهای تک کاره و پرینترهای چند کاره به داشتن امکان دابلکس یا همان قابلیت دورو زدن است که در برخی پرینترها دذ زمان پرینت می توان برگه را دو رو بصورت اتوماتیک چاپ کرد و در برخی دیگر در زمان کپی نیز بصورت دو رو چاپ می کنند.

حجم پرینت ماهانه یکی از مهمترین ملاک ها برای خرید یک پرینت مناسب به حساب می آید و این عدد می تواند نشان دهنده مقاومت چاپگر باشد. برای خرید و انتخاب پرینترهای اداری و کاربرانی که کارهای چاپی بالایی دارند به این عدد و حجم پرینت ماهانه باید دقت ویژه ای داشت.در برخی از مصارف خانگی با پرینت ماهیانه پایین این قابلیت ملاک چندانی نمی تواند در خریدشان محسوب شود.

رزولوشن و وضوح تصویر یکی دیگر از ملاک های خرید پرینتر مخصوصا در ادارات و شرکت هایی که کارهای گرافیکی انجام می دهند به حساب می آید.

 

تعمیر پرینترهای جوهر افشان

 

برگشت به بالا
تماس با ما