رفتن به محتوای اصلی
راهنمای خرید پرینتر

راهنمای خرید پرینتر

دو نکته ی کلیدی وجود دارد که باید قبل از هر چیزی بدانید:

۱- از پرینتر میخواهم برای چه کاری استفاده کنم؟ آیا میخواهید علیرغم پرینت، کارهای اسکن و چاپ و کپی را نیز انجام دهید؟ بشیتر اوقات چه نوع اسنادی را چاپ میکنید؟ سرعت برای شما مهمتر است یا کیفیت ؟ یا اینکه هر دو معیار برای شما مهم می باشد؟

۲- از چه دستگاه هایی میخواهم برای پرینت استفاده کنید؟ آیا فقط میخواهید پرینتر به یک سیستم رومیزی متصل بوده و کار پرینت را انجام دهد یا بعضی مواقع نیز تمایل دارید تا با استفاده از تبلت، تلفن هوشمند یا لب تاب به وسیله ی پرینتر به کار چاپ بپردازید؟

در این راهنما، نگاهی عمیق و نزدیک به نوع های مختلفی از پرینتر ها خواهیم پرداخت که به شما در انتخاب بهترین پرینتر منطبق با نیازهایتان کمک خواهد کرد.

ما تقریباٌ پرینترهای هر دسته بندی را تست کرده، کیفیت آنها ، سرعت و هزینه ی آنها را نیز ارزیابی کرده ایم.

به چه نوع پرینتری نیاز دارم؟

پرینترهای جوهر افشان

شما می‌توانید پرینتر هایی خریداری کنید که فقط کاری پرینت را انجام می‌دهند، یا در صورت نیاز می‌توانید پرینتری همه کاره برای انجام تمامی کارهای روزمره و اداری مانند کپی، فکس، اسکن و پرینت اتخاذ کنید. لذا قبل از هر چیز، انتظاراتتان از پرینتر را مشخص سازید.

بیشتر افراد، مخصوصاً گرافیست های حرفه ای، از پرینتر های جوهر افشان برای چاپ تصاویر خود استفاده می‌کنند، چرا که هم کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌دهد و هم فضای بسیار کمی را اشتغال می‌کند.

تعمیر جوهر افشان

تقریباٌ می‌توان برای خرید چنین پرینترهایی، هزینه۲۵۰ هزارتومان تا ۶۵۰ هزارتومان را تقریب زد، که بسته به ویژگی های بکار رفته در پرینتر متغیر خواهد بود. البته باید هزینه ی جوهر را نیز از این موارد فاکتور گرفته و آنرا مجزا حساب کرد.

پرینتر های لیزری

در صورتی که هر روز با اسناد زیادی برای پرینت سروکار دارید و سرعت نسبت به کیفیت بیشتر برای شما اهمیت داردف انتخاب پرینتر های لیزری بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. باز هم تأکید میکنیم اول نیاز خود را از پرینتر مشخص سازید. پرینتر های لیزری تقریبٌ بزرگ و جاگیر می‌باشند، البته نمونه های کوچکی از آنها نیز در بازار وجود دارد. این پرینتر ها در چاپ اسناد فقط متنی، سرعت خارق العاده ای دارند.

تعمیر جوهر افشان

در صورتی که بخواهید فقط اسناد سیاه و سفید را چاپ کنیدف بهتر است از پرینترهای لیزری تک رنگ استفاده کنید، چرا که هزینه ی پایینی داشته و نیازهای شما را برآورده خواهد ساخت. پرینتر های رنگی و همه کاره ی لیزری، تقریباٌ بیش از ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارند.

 پرینتر های چندکاره

در صورتی که تمایل به پرینت، اسکن، پکی و فکس دارید، این پرینتر بهترین انتخاب ما برای شما می‌باشد.

تعمیر پرینتر چند کاره اپسون

پرینترهای همه کاره در دو نوع لیزری و جوهر افشان وجود دارد. بعضی از نمونه ها همراه با اتصالات WiFi عرضه شده که  به شما اجازه ی چاپ اسناد از راه دور را نیز می دهد.

پرینتر های وایرلس (بی سیم)

در خانواده هایی که بیش از یک دستگاه وجود دارد که تمایل دارند از روی آن فرمان پرینت را صادر کنند، یا افرادی که تمایل به چاپ اسناد از روی تلفن هوشمند یا تبلت دارند، باید پرینتر های بی سیم را مد نظر قرار دهند.

چنین پرینتر هایی در دو نوع لیزری و جوهر افشان عرضه شده است، که محدوده ی قیمت آنها تقریباٌ از ۳۰ یورو شروع می‌شود. تنها کافی است تا این پرینتر را در یک جای ساکن قرار داده و از هر جای خانه با استفاده از اتصالات بی سیم، اسناد خود را از روی هر دستگاهی چاپ کنید. بعضی از پرینتر های جدید، قابلیت پرینت از راه دور، ایمیل یک سند به پرینتر برای چاپ آن و پرینت با استفده از AirPrint برای iPad را دارند.

پرینتر های A3

در صورتی که علاقه مند به پرینترهایی بزرگ از نظر اندازه می‌باشید، ما این پرینترهای A3 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این پرینترها تقریباٌ حجمی اندازه ی یک میز را اشغال میکنند، که البته میتوانید از آنها به عنوان ابزاری همه کاره برای فکس، اسکن، کپی و پرینت استفاده کنید.

این پرینترها برای چاپ در مقیاس های تقریباً بزرگ یا پوسترهای کوچک ایده آل می‌باشد.

پرینتر هایی مختص عکس

برای چاپ فقط اسناد تصویری، بهتر است تا از پرینترهای خاص طراحی شده در این زمینه استفاده کرد. این پرینترهای برای افرادی ایده آل می‌باشد که میخواهند از محتوای صفحه وب یا ایمل پرینت بگیرند. این پرینتر ها معمولاٌ دارای کارت حافظه و اتصالات USB بر روی جلوی خود می‌باشند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
تماس با ما